donderdag 8 januari 2009

1 en al gekriebel en zenuwachtigheid!

Ja, écht, ik moet het toegeven...
Ik heb al enkele slapeloze nachten achter de rug, en ik merk toch al wat zenuwachtig gedrag.
Je zou denken, dit komt van de examens, maar o nee, bijlange nie!

Ik werd onlangs wakker uit een droom, laat ons zeggen, nachtmerrie.
Onze vlucht was plots vervroegd. Eén en al zotkommerie-e, want we konden van niemand nog afscheid nemen. Het ging allemaal zo snel! Stefanie had zelfs geen valiezen mee!
Benauwelijk!
Misschien was dit wel een teken dat ik er eens mag beginnen invliegen? Valiezen pakken, documenten kopiëren, lijstje maken met zaken die ik zéker moet meenemen, ... .

Het komt plots zo dichtbij. Nog 8 dagen. Jajks!
Gisteren nog gebeld met Gudrun, de verantwoordelijke van het project.
Ik weet niet hoe ze het doet, maar ze geeft me nog een groter verlangen om te vertrekken!

Ik ben ontzettend benieuwd naar onze aankomst. Hoe zal dat verlopen? En dan nog wel in het Frans of in het Wolofs. O-ow! Ik denk dat ik ter plekke in m'n broek ga schijten, serieus!
Die eerste dagen ga ik me zo onwennig voelen. Maar dat zal wel loslopen zeker?

Ochja, we zien wel!
We vertrekken met volle moed en vol verlangens, dus het kan gewoon niet mislopen!

Laat ze hier maar afzien in dat koude weer. Wij gaan 3 maanden genieten van de zon, en van 30°C. Zalige gedachte!

Maar goed, eventjes terug verstond op 0, ofja, verstand bij de examens. Nog even tandenbijten, en dan zijn we riebedebie!

x. Evelien

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je avontuur komt idd dichterbij!
Geniet er van elke seconde alsof het je laatste is, want de tijd vliegt!

Hele lieve zoen
Loretje x

Juf Evelien zei

Ja, kherken daar wel iets
- slapeloze nachten
- rare dromen
- paniek: kga zeker dingen vergeten!!
- geen zin in examens omdak echt wel wil vertrekken

Man man, wat zal dat daar worden? Ik ben zo curieus voor dat onbekende, maar voor een stuk ook 'bang'. Maar samen lukt ons dat wel!!

xx stefanie

Jolien en Ella zei

Hallokido!

Het komt nu wel heel dichterbij voor jullie... Spannend! Wij blijven nog een kleine drie weken in het Belgenlandje en dan vertrekken we ook naar Afrika. We proberen jullie blog wat te volgen vanuit Tanzania! Geniet van dit grote avontuur!

Groetjes,
Jolien en Ella

Anoniem zei

beste stefanie en evelien,

Probeer jullie laatste dagen toch rustig te blijven zodat jullie uitgerust kunnen vertrekken en niets vergeten. Hopelijk hebben jullie genoten van een ijspartijtje op een of andere bevroren water, met een gluhwein of een warme wafel. En dan een lekker badje, een film op tv, of even gaan dansen op café, of solden gaan doen, of iets dat je in België kunt doen maar ginder niet... en beseffen dat we gelukzakken zijn dat we in België geboren zijn. Alhoewel ik denk dat jullie toekomstige leerlingen even gelukkig zijn dat zij in Senegal geboren zijn!

tot vrijdag op de trein naar Zaventem!
tante lucie